Benvinguts a SendersFlix, al nostre blog trobaràs totes les rutes que anem fent!! E-mail: sendersflix@gmail.com

viernes, 9 de noviembre de 2012

25.03.12 - Congost de Montrebei - crònica Eva -



SORTIDA CONGOST DE MONTREBEI - 25.03.12 

Segons em van explicar aquesta sortida és típica de senderista i s'havia de fer!! I la veritat és què tenien raó!! Moltíssima gent caminant per allí i ara entenc el perquè!!



El Congost de Montrebei forma part de 
la Reserva Natural Parcial de la Noguera Ribagorçana- Montrebei.









El lloc és una passada! Impressionant les vistes i el lloc!! 

Això si, fa respecte !!! per la gent que té vertigen s'ho ha de pensar dos cops per anar-hi!!






Jo en tinc però em pot més les ganes que la por!! Jejeje em costa més que a la resta però ho faig!! 


Així que em vaig decidir anar-hi perquè situacions més complicades he vist i les he pogut fer.





A les 7 del matí ja estàvem al mercat per marxar i al final vam ser 11 persones!! 

La única pega que tenia aquesta ruta era el viatge en cotxe però no se'm va fer gens pesat! 2 horetes d'anada + 2 hores de tornada.

Aquest cop vam sortir:

Pep / Maribel / Rosa / Antonio / Dolors / Tere / Eulogio / Jose / Eli / Enric / Eva




Al final la ruta va ser: 5 hores caminant i 12 quilòmetres!!
(en teoria havíem de fer 7 km però la vam fer més llarga per veure més cosetes)








La ruta començava a una zona que li diuen "La Masieta" i hi han dos camins! Primer vam agafar el dalt i a la tornada pel de baix que era més pla.








Solament començar ja vam fer una mica de pujada però era molt light i després vam baixar fins el famós pont penjant!! 

Una passada de pont!! Es veia super fort però per l'alçada que tenia impressionava moltíssim! Almenys a mi!!



Vaig agafar forces i em vaig posar a passar-lo però com què anava amb més gent, es movia una mica i la sensació era acollonant!! Jejejeje (vaig dir que a la tornada el passaria soleta però al final no va ser així)





Total que un cop passar el pontet ja va començar la ruta guapa! Primer una mica de sendera amb bosquet fins arribar a les parets del congost.







Com ja heu vist a les fotos havies de passar per la mateixa roca, teníem 2 opcions passar per baix o per dalt!! 

L'anada vam anar per dalt i la tornada alguns van anar per dalt i altres per baix.



Era una passada perquè cada cop pujaves una mica més i les imatges eren impressionant! Notaves l'altre paret molt a prop i quan miraves cap a baix podies contemplar el riu!!











En tot el trajecte et podies agafar a un cable d'acer i així tenies més sensació de seguretat; també he de dir que em pensava que seria més estret i estava força bé.


Tota aquesta zona la vam fer a càmera lenta per tal de poder fer fotos i contemplar aquest meravellós paisatge!! 
Anàvem tots junts i de tant en tant ens perdíem per fer les fotos!!











Quan vam acabar aquest tram, vam buscar una zona de pedres per poder esmorzar i al mateix congost ho vam fer.







Després vam dir de seguir caminant una mica més per veure el final del congost i allí poder contemplar les dos parets; la que vam fer nosaltres era la catalana i la del davant ja pertanyia a l'Aragó. (curiositats del lloc)







Quan ja estàvem apunt d'acabar el tram de la ruta, mentre caminàvem ens vam trobar uns altres senderistes i ens van dir que si seguíem més amunt, trobaríem un refugi molt maco!! 






Així que sense donar-nos compte vam anar pujant i pujant ....... i vam acabar al refugi!!




La pujada com què era pel mig d'un bosc no es va fer gens pesada!! Anàvem descansant i la veritat és què era maquíssima.


Quan vam arribar al refugi també vam trobar més gent i vam fer una paradeta allí per tal de contemplar el paisatge i veure aquest solet que feia. Per cert el refugi es deia "Mas de Carlets"








La tornada va ser més ràpida ja què costa avall..... es més ràpid!! Això si, s'havia de parar compte perquè tot era pedreta i havien zones que estaven mullades.







Em va agradar la sortida perquè estàvem tots junts però separats! Ens anàvem rellevant, alguns cops anaven uns al davant o d'altres! 
I anaves xerrant amb tots! em va agradar l'ambient que hi havia perquè estaves amb tothom.




Després vam arribar al punt on es separava el camí i podies triar de tornar per dalt o anar per baix. 







Segons ens van explicar, per baix no hi havia cables per agafar-te i també hi havia el perill que la gent et tirés pedres! 

Com què no sabíem l'alçada ni com aniria vam decidir de uns quants anar per baix i altres per dalt.


Al final vaig decidir anar per dalt per més seguretat ja què amb el vertigen no es pot jugar!! I al final resulta que no va ser gens difícil la zona de baix!! :) jejeje
Per les fotos, he vist que també era molt guapa  aquella zona i a sobre tenies el riu molt a propet.



Ens vam trobar tots al pont i allí el vam creuar tots junts!! 

Primer em volia esperar a què passessin però quan em vaig girar em vaig trobar al mig del pont amb la gent pel costat i tots parats per fer-nos una foto!! Jejejeje

Sort que es van comportar i no van fer gaires bromes perquè sinó !!! jejeeje

Ara quan he vist la foto m'ha agradat molt!! Una passada!



Després del pontet tot va ser un tram pla!! Ens quedaven 20 minuts però planejant i això ja no és res!

La veritat és que un 10 de ruta!!!!!!!!

No em vaig cansar i les imatges em van agradar moltíssim!! 

Vam fer més quilòmetres dels què havíem dit però no em van sentar malament, tot el contrari!! Valia la pena fer aquell bosquet de pujada perquè ens esperava un refugi molt maco!!





Quan vam arribar al pàrking allí vam dinar!! Hi havien unes taules de fustes i ens vam instal·lar allí i vam poder gaudir d'un bon entrepà i de bona companyia.








La gent que dir...... molt bé!! Em va agradar molt l'ambient que hi havia!Hi havia gent que la coneixia de vista però quan comparteixes una afició sembla que et coneguis de fa temps.

Com ja he dit abans, ens anàvem rellevant i parlaves amb tothom; tenies estones per tot! per estar tots junts i estones on estaves tu i la natura!! 

Perquè amb aquestes rutes lo guapo és això, sentir la natura i deixar-te emportar per aquell moment tant especial.

Tal i com em va dir el meu germà fa molt de temps!! Quan fas aquestes rutes, t'enamores de la natura i sobretot t'enganxen !!! I per molt cansat que estàs et queda una sensació especial..... i tens ganes de tornar!! Caminar està molt bé però aquestes rutes pel mig de la natura tenen un encant que fins que no el vius no saps el què t'estaves perdent.

Ahhhhhhhhhhhhh i per acabar de rematar, quan marxàvem vam parar al poble del costat que es deia "puente de montañana" on diuen que és típic agafar pa i coques!!

Així que vam parar a buscar cosetes típiques! I no vegis quin senyor pa!!!!!!! Em penso que vam firar casi t@ts! Que si coques, que si pa!! Jejejej i ja que estàvem allí ens vam parar a fer el cafetonet !!

La veritat és què va estar molt bé!! Vaig disfrutar moltísism del senderisme amb aquesta zona tant guapa i a sobre ben acompanyada!!

Ha valgut la pena fer tants quilòmetres en cotxe per visitar el Congost de Montrebei!!!!!!!

Això si, també he de dir que no tenim res a envejar amb aquests llocs!! 

Perquè al costat de casa tenim el Montsant on tenim moltísismes rutes que també et fan "caure la baba"; per exemple la sortida de la setmana passada a Margalef, va ser molt més dura de caminar però les imatges també van ser impressionants!!
Ara fins la pròxima sortida!! 





Aquí us deixo el muntatge de totes les fotos que vaig fer i també he afegit alguna dels companys de ruta:

No hay comentarios:

Publicar un comentario