Benvinguts a SendersFlix, al nostre blog trobaràs totes les rutes que anem fent!! E-mail: sendersflix@gmail.com

lunes, 10 de diciembre de 2012

02.12.12 - Ruta El Lloar: Grau del Pi (crònica Jaume B.)

02.12.12

- Pep
         - Jaume B.
         - Àngels

Crònica de la ruta (Jaume B.)

100 X 100 Priorat.

Iniciarem l’excursió al cap d’amunt del Carrer del Pla Morer (on podem, inclús, aparcar el cotxe). Iniciarem la ruta pel Camí Damunt.

A la Basseta Roja (Coll de Bassetes) agafarem el camí de la dreta fins que portem uns 3 km. Allí, agafarem la sendera a l’esquerra que enfila fins el Grau del Pi (cartell clavat a un pi).

El grau del Pi es un magnífic grau recuperat per la gent de “La Picossa” de Mora d’Ebre. Fàcil, però cal anar amb compte com a tots els graus.

La part mes aèria esta equipada amb una cadena. Un cop dalt de la Serra crestejarem direcció La Figuera, fins enllaçar amb un camí ample i transitat.

Canviant de direcció, anirem baixant pel camí fins al Coll del Nen on agafarem a la dreta un vell (i quasi perdut) camí que ens portarà fins al fons del Barranc de Llangossets.

Veureu un Mas al damunt d’un cingle: no us perdeu els marges de pedra seca (una gran obra d’arquitectura popular)

Enllaçarem de nou amb un altre camí que baixa de La Figuera i que ens portarà fins la Font del Mimfami (amb la seva àrea de pícnic).

Ens quedarà tan sols una bonica baixada pel paisatge rogenc tot seguint el Camí Damunt Roca, fins la Basseta Roja i el Lloar.

Nota: el GPS a la zona final (de pujada) del Grau del Pi es descontrola una mica. Però la sendera es clara i neta.

Aquí us deixem els enllaços de les fotos: